Vår förening har beslutat oss för att ta bort portkoder till våra ytterdörrar, som har en tendens att spridas och missbrukas. Därför har föreningen installerat ett säkerhetssystem från iLOQ som möjliggör dörröppning via iLOQ HOME appen.
Huvudanvändare
Varje hushåll har registrerat en huvudanvändare för iLOQ. Huvudanvändaren är sedan den som ansvarar för att lägga till övriga användare för sin egen lägenhet, detta görs i appen. Detta kan alltså INTE göras av någon annan än huvudanvändaren.
För att lägga till fler användare utöver huvudanvändaren, måste det finnas nycklar
kopplade och uppdaterade till lägenheten, dessa nycklar ser man under nyckelfliken i appen.
För att uppdatera nycklar lägger man dom mot valfri kortläsare i systemet, eller uppdaterar via NFCn i sin telefon.
Underanvändare
För att lägga till flera användare till sin lägenhet måste man vara huvudanvändare. Man kan endast lägga till så många användare som man har registrerade nycklar på lägenheten, antalet nycklar ser man under nyckelfliken i appen. Stämmer inte antalet nycklar i appen med verkligheten så måste man uppdatera nycklarna för att dom skall dyka upp, detta gör man genom att lägga nyckelgreppet mot valfri kortläsare i
er fastighet eller via NFCn i telefonen.
OBS Använd +46 när ni skriver in telefonnummer, annars kommer en aktiveringskod EJ att skickas
Nycklar
I appen kan man se antalet nycklar för sin lägenhet om man är huvudanvändare. Stämmer inte antalet nycklar i appen med det antal man har i verkligheten så behöver man uppdatera nycklarna, detta gör man genom att hålla nyckelgreppet mot valfri kortläsare i fastigheten eller uppdaterar genom iloq-appen och sin telefons NFC.
I appen kan man också blockera sina nycklar om man tappat bort en, dock kan man INTE avblockera, detta kan endast systemadmin för ert system göra. För att underlätta en eventuell blockering av nyckel rekommenderar vi att ni går in och döper om nycklarna för respektive familjemedlem för att enkelt kunna identifiera vilken nyckel som eventuellt försvunnit.